Virginia Shea minu meeldiv käsk

Minu meelvid käsk on selline:

Ole inimene - just nimelt seda see tähendabki. Internet on eelkõige inimesed, alles siis kastitäied elektroonikat ja juhtmeid. Nii et lasteaias, koolis ja kirikus korrutatav "Tee teisele, nagu tahad endale tehtavat" kehtib ka siin. Enne Enter-klahvi vajutamist mõtle end teise inimese nahka. Asja raskendab ka ülalpool kirjeldatud kontekstivabadus - meie täiesti siiralt mõeldud sõnu võib teine osapool hoopis omamoodi tõlgendada. Siin aitab ainult ausus ja asjade selgeksrääkimine. Pluss veel - võrgus liikuv tekst on kirjutatud kuhugi ja väga sageli ka salvestatud kuhugi. Salajas tehtud lollus võib hakata kõva kisa tehes järele jooksma.

Minu isiklik näide, et ma väga palju näen inimesi, kes kirjutab mingi kommentaare ja tihti nad on väga provokatiivsed ehk halvad, nad solvavad inimesi, näiteks keegi pilti alt sotsiaal meedias või kuskil mujal keskkonnal. Seda on väga ohtlik, sest on võimalik need inimesi lihtsalt indafitseerida ja leida. Tihti need inimesi nimetatakse "Trollid". Seetöttu, ma tahan öelda, et on vaja palju inimesi tutvuda selle käsuga, sest see käsk vormib meie keskkonna nii veebis kui ka elus. Me kõik oleme inimesed! On vaja esialgselt mõtlema ja pärast juba midagi kirjutada!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Copyright Reform

Mismoodi mõjutab vabade litsentside juures (copyleft) litsentsivalikut?

Plusses and Minuses of usability of the Internet